,Asociația GAL DN Tulcea este constituită și funcționează din 2012, cu parteneriatul reînnoit în 2015, fiind organizată în conformitate cu prevederile OG 26/2000 și înregistrată la Judecătoria Tulcea, sub nr. 504/ 253 / 2015, potrivit certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial. Asociația GAL DN Tulcea este responsabilă pentru administrarea și implementarea SDL în mod eficient, eficace și corect, în raport cu obiectivele acesteia și în conformitate cu art. 34 din Regulamentul (CE) nr. 1303/ 2013 exercitând următoarele funcții: de strategie, prin care se elaborează SDL, în conformitate cu politica Guvernului și cu tendințele pe plan mondial; de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ și instituțional; de administrare, prin care se asigură administrarea patrimoniului GAL; de reprezentare, prin care se asigură reprezentarea pe plan intern și extern, în domeniul său de activitate; de coordonare a utilizării asistenței financiare nerambursabile acordate de UE în domeniul dezvoltării rurale; de monitorizare a realizării indicatorilor propuși prin implementarea SDL și a proiectelor finanțate prin GAL.
În procesul de implementare a SDL sunt implicate două niveluri organizaționale:
- organele de conducere (structura decizională – structura de conducere executivă): Adunarea Generală (membrii GAL), Consiliul Director (condus de Președinte), Comitetul de Selecție a Proiectelor, Comisia de Soluționare a Contestațiilor;
- organele de administrare (structura operațională – aparatul tehnic, de execuție):
Compartiment Administrativ (echipa implementare- personal salarizat, consultanți externi).
Componența acestor structuri, modul de organizare și competențele/ atribuțiile acestora sunt în conformitate cu Fișele de post, Statutul și Actul Constitutiv actualizate1:
1) Adunarea generală a GAL – organismul suveran și suprem al GAL, care concepe și planifică strategia de funcționare a acestuia, organul de conducere al Asociației este formată din totalitatea partenerilor, respectiv din 15 membri, reprezentanți ai sectoarelor public, privat și societate civilă (sectorul public fiind reprezentat de o administrație publică locală, iar cel privat de 14 entități), asigurându-se un procent de reprezentativitate a celor din urmă, de peste 93% din totalul partenerilor. Competențele AGA sunt: a) aprobarea strategiei și a obiectivelor generale ale GAL; b) alegerea si revocarea membrilor CS; c) aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bilanțului contabil; d) alegerea și revocarea CD; e) alegerea și revocarea cenzorului, sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori; f) înființarea de filiale, sucursale, puncte de lucru în țară și în străinătate; g) modificarea actului constitutiv și a statutului; h) dizolvarea și lichidarea Asociației precum și stabilirea bunurilor rămase după lichidare; i) aprobarea cuantumului taxei de înscriere, precum și a cotizației anuale datorată de către membrii Asociației la propunerea CD; j) orice alte atribuții care le revin conform legii.
Adunarea Generală se întrunește o dată pe an și ori de câte ori este necesar în sesiune extraordinară și are drept de control permanent asupra Consiliului Director, a auditorului, a Comitetului de Selectare a Proiectelor, a Compartimentului Administrativ.
2) Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor AGA. Consiliul director este format din 5 membri, aleși de către AGA în ordine descrescătoare a numărului de voturi, pentru un mandat egal cu perioada de programare 2014-2020. El poate fi alcătuit și din persoane din afara Asociației, în limita a cel mult o treime din componența sa. CD va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociației, utilizând principiul reprezentării prin rotație. Competențele CD sunt: a) prezintă AGA e raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Asociației; b) încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației; c) aprobă organigrama și politica de personal ale Asociației, dacă prin statut nu se prevede altfel; d) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de AGA.
Nu poate fi membru al Consiliului Director, iar dacă era, pierde această calitate orice persoană care ocupă o funcție de conducere în cadrul unei instituții publice, dacă asociația respectivă are ca scop sprijinirea activității acelei instituții publice. CD se întrunește lunar și lucrează valabil în prezența majorității membrilor săi și decide valabil cu unanimitate de voturi. CD își poate elabora un regulament intern de funcționare.
3) Controlul financiar al Asociației este asigurat de un auditor (cenzor) (membru al Camerei auditorilor din România – CAFR), ales de AGA pentru un mandat egal cu perioada exercițiului de programare 2014-2020, având următoarele competențe: a) verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociației; b) verifică gestiunea Asociației, consemnând constatările într-un registru de procese-verbale; c) întocmește pe baza verificării efectuate și prezintă AGA, rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației; d) poate participa la ședințele CD fără drept de vot, când este invitat; e) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de AGA.
4) Comitetul de Selecție a Proiectelor este format din minim 7 membri și minim 7 membri supleanți aleși de către AGA, din rândul membrilor asociați, cu respectarea condițiilor prevăzute în Statul și Actul Constitutiv actualizat. În ceea ce privește selecția proiectelor în cadrul GAL, se va aplica regula „dublului cvorum”, respectiv pentru validarea voturilor, este necesar ca în momentul selecției să fie prezenți cel puțin 50% din parteneri, din care peste 50% să fie din mediul privat și societate civilă.
Comitetul de selecție proiecte are următoarele responsabilități: se va întruni la fiecare sesiune de selecție proiecte derulată de către GAL; va analiza Rapoartele de evaluare precum și documentația suport întocmită de către personalul GAL cu responsabilități specifice; va decide cu privire la selecția proiectelor care vor fi finanțate în cadrul SDL.
Comisia de Soluționare a Contestațiilor va fi formată din minim 3 membri nominalizați dintre reprezentanții partenerilor, propuși și votați de către AGA, cu condiția ca aceștia să nu fi făcut parte din comitetul de selecție aferent raportului de selecție contestat1.
Comisia de soluționare a contestațiilor va respecta toate condițiile impuse comitetului de selecție și va avea urmatoarele responsabilități: se va întruni în situații excepționale; va soluționa contestațiile depuse de către potențialii beneficiari ai măsurilor lansate de către GAL, nemultumiți de derularea procesului de evaluare și selecție proiecte.
5). Compartimentul administrativ este organ administrativ format din totalul angajaților și colaboratorilor asociației cu atribuții de implementare (management, monitorizare, evaluare și control). Pentru fiecare dintre angajații GAL-ului sunt detaliate în anexă fișe de post1 pentru posturile aprobate prin Organigrama asociației2, în care sunt cuprinse toate activitățile la care participă și atribuțiile lor în cadrul acestor activități.
Echipa de implementare a SDL va fi contractată cu respectarea Codului Muncii, precum și a legislației cu incidență în reglementarea conflictului de interese, respectând programul de lucru aprobat de ROF3, fiecare expert având CIM cu minim 4 ore/ zi (C.S. 4.3.).
Act constitutiv GAL Dobrogea de Nord